Wednesday, July 8, 2009

Cloudy Wednesday

Hari ni aku kembali bekerja setelah sehari setengah aku MC...
tapi macam ade harapan nak balik awal gak nih...
Itu kemudian cerita...
Hari ni aku cuma nak manyampaikan apa yg terjadi hari Isnin tu hari...
Kan aku mcm dah demam...pastu ditambah plak flu dan cough yg mega hebat...

Tetiba kepayahan bernapas melanda diri aku...
Doktor ckp, kalau takleh bernapas jangan panik...
duduk diam2 dan stabilkan diri...disebabkan aku macho...
so aku tak panik, mcm Daniel Craig dlm James Bond kena poisoned tapi sempat gi keta dia amik penawar...mcm tu la lebeh kurang...

Tapi bezanya ngan aku, aku email boss ckp aku nak balik..
Sebab aku takleh napas mcm bese..kang mamposs ko nak jawab apa ngan mak aku?
maka dengan itu, aku mencapai la kunci keta dan turun kebawah nak ke parking...
nak dijadikan citer, hari isnin tu hari aku parking jauh...apekelancau?
maka berjalan la aku dengan tergesa-gesa sambil menahan sebak didada...bukan sebak nak nangis,sebak takleh napas...

Sampai dikereta, aku terus start henjin dan memandu dengan gaya pemanduan berhemah...
tapi sempat sampai Jalan Tun Razak sahaja hemahnya pemanduan ku itu...
selepas itu aku jadi "The Mad Max" sepanjang Jalan Tun Razak, Bukit Tunku, Jalan Duta dan Jalan Kuching...Sampai dirumah, aku terus suruh Mem aku ikut aku gi Klinik..[die tak kerja sebab temankan mak dia gi hospital].Sampai aku diklinik, aku jumpa doktor...bla..bla..bla....dia ckp dada aku dah semak,aku ada ASTHMA?????

Takde sejarah dlm korge aku ade asthma,asmarina ngan asmariza adela...
pastu asma al husna yg bapak aku tepek kat dinding...asthma yg ni mmg takde...so apsal aku lak kena dah tua2 gini...tak abih lagi penyakit aku yg lagi satu ni,dtg plak si asthma nehh?jadi camni la ekk conclusion dia, kalau dah Tuhan ckp ini bahagian aku,so aku kena terima la...apa segala penyakit yg DIA kasi, aku kena ambil dan berserah...syukur dengan apa sahaja pemberian dariNya....

Semalam doktor injek aku,Dr Shashi ni mg suka injek aku...
so semalam die ckp aku, "I'll give injection,i think you have a bad asthma" dengan Indian accent dia....aku tersenyum, "Again?My arms or my hips?" aku tanya sambil tersengih mcm kerang busuk...

Your buttocks!!Pastu dia sengih.....adehhh...
asik kena molest je muntot aku ngan Dr Shashi....takpela....janji baik...
so after 20 second....tetiba i feel numb then shiver....
so aku tanya nurse kat situ, kenapa rasa mcm ni,
then dia ckp ini normal..effect injection for your asthma...you balik..
have a good rest,occay?dan korang tau berapa lama aku jadik Pre parkinson gitu?
3 hours beb...3 fucking hours....balik dlm keadaan menggigil dan kebas seluruh badan...baring sampai petang...mak bapak aku dtg ngan adik aku, aku gagahi bangun...

at least tgk mak, terubat skit sakit aku neh..ahha.
okla wehh...ade benda nak buat....kalau larat,kerja la sampai petang arini ye?
kalau gagal, aku balikla tengahari nanti.....

wassalam....

No comments: