Wednesday, December 22, 2010

Antara Aku,Sinaganaga,Firdaus Abdillah dan Hanis Zalikha

Dlm konteks berita ter"now", gua mmg agak lembab dpt input.Semalam gua belek Harian Meteruk hari Ahad atas meja depan rumah gua.Ok gua tau hari Ahad punye Harian Meteruk agak ketinggalan utk dibaca pada hari Selasa bukan?Dimuka hadapan kolum belah kiri, gua nampak ada satu makhluk Allah yg mana ada baiknya gua nama kan wanita.Masih muda, halus mulus kulitnya, ye, tidak dinafikan sedap mata memandang.Tapi utk org mcm gua yg berstatus laki orang, gua boleh ckp okla sedap mata memandang.Ecehh.

Gua selama ni tak amik tau pon ranking ranking carian google ni.Lantak pi lah sapa nombor satu atau nombor 10.Kalau gua google nama penuh gua pon lebih 10 pages cerita pasal gua, abis nape gua takde dlm 10 carian hangat dlm google?Ini gua namakan diskriminasi.Ok lupakan bab tu, takde sebab kenapa orang kena google nama gua sampai 40,000 kali satu hari ye dak?Ok berbalik kepada hamba Allah yg dikurniakan kecantikkan dan kehalusan bicara dlm penulisan beliau, gua terpanggil nak poyo bercerita pasal ni skit.Selama gua hidop atas tiket pinjaman dari yg Maha Esa, gua baru perasan yg Bani Melayu ni sebenarnya lawa lawa juga.Baik perempuan mahupun lelaki.

Gua amik contoh industri hiburan, gadis gadis gorgeous dan mamat mamat macho tumbuh mcm bayam org tanam kan Cameron Highland suburnye.So paper Harian Meteruk yg gua singkap mukadepan tu sahaja, gua mula tertanya siapa gerangan gadis sunti Hanis Zalikha ini?Sebagai mamat yg dah nak masuk umur 3 series ni, gua mmg tak savvy mana bab IT ni.Kenal blog pon hujung 2008,berani tulis blog pon masuk 2009.Tu pon lepas gua refer banyak orang termasuk ketua pemuda Parlimen Batu patut ke tak patut gua tulis blog.Ye mcm2 kawan gua dapat dari start hari gua berblogging sampai la sekarang.Dari yg duk bercerita pasal gadis mesir,pasal makan hari hari,pasal Arsenal itu bolasepak ART,bolasepak sebenar dan tumbukan padu keudara hinggalah cerita pasal mak lari dari rumah.

Tapi kali ni, Hanis Zalikha dah jadi subjek wajib bagi lelaki lelaki yg masih duk mencari cinta sejati diluar sana.Ye, sejati la sangat, mcm gua tatau perangai lelaki mcm lu orang.Kah kah kah.Tapi hak lu orang lah, bukan gua ada share pon.Gua pon dengan malas malas google la pasal adik Hanis Zalikha ni.Dan gua baca 2-3 entry dari blog dia, honestly good reading lah and she has the talent dlm bab penulisan, mungkin boleh minta tips dari Tuan Nazri Vovinski bab tu.Dan yg menjadikan dia di ranking top 10 enjin carian google mungkin sebab blog dia dan dibantu dgn part time career dia as a model.Itu rezeki and gua takde hak nak ckp banyak..lainlah dia binti bapak gua or binti gua sendiri.Lepas gua Le Tour De Langkawi kat blog dia, gua cuba tgk kat Facebook kot kot dia ni meletup dan berdentum kat laman sosial fenomena masakini itu juga.Nah, tekaan abg tepat dik...kau punya page je ade 2-3..cepat sungguh Bani Melayu kita kalau bab like like ni.Yg nak jadi Hanis Zalikha pon ramai, itu stended.Angelina Jolie pon penah menyamar jadi gua kat Facebook dulu.Apa ada hal?

Oh ye berbalik kepada citer tadi dik, gua pon meng"like" la page Hanis Zalikha yg gua nampak lebih 40 ribu umat manusia telah menekan butang like.Utk melihat isi kandungan page gua kena like bukan?Jadi gua tekan like la kan.Gua nak tgk juge meriahnya page adik Hanis, ecehh.Rata rata gua tgk kaum Adam yg menge'post' di dinding page.Satu satu gua baca, alhamdulillah kebanyakkannya memuji kecantikkan kurniaan Tuhan terhadap kamu ye dik.Tak kurang juge kaum Hawa yg admire dengan kecantikkan semulajadi kamu, alhamdulillah juga utk itu.Komen komen kotey juga tak ketinggalan dari kaum Adam, chett.Kalau ye pon tak penah tgk orang cantik, jgnla tunjuk sangat perangai desperado tuh.Gua yg baca, gua plak muka merah merah menahan malu.Gua capai kopi, hirup rakus gua sembur balik, rupanya gua dah bantai bancuh kopi ngan ajinomoto.gua pikir itu gula halus, cilaka.

Tapi gua minum juga macam biasa sebab gua tgh baca pasal Hanis Zalikha.Ini semua Harian Meteruk punya propaganda.Ntah sapa beli paper tu taruk umah gua.Tapi sebenarnya saja je gua bikin ini entry, gua dah lama tak update.Kebetulan nama kau naik dik kat media massa dan elektronik, so adalah idea gua nak bercerita.Gua dengar Jen ngan Pipi dah set appointment nak ngeteh ngan Hanis Zalikha ni.Kah kah kah...pantas aok berdua bertindak ye?Cilakak betul.

p/s:FBI ngan CIA ni bila nak reply email gua pasal minta kerja?Ingat gua takleh jadi Special Agent ke?

10 comments:

talkIZcheap! said...

"Angelina Jolie pon penah menyamar jadi gua kat Facebook dulu.Apa ada hal?"

kah kah kah!!

btw, abang jarr yang tak savvy IT ku sayang, kalo nak lihat kandungan page, klik 'tab' "Wall" pun boleh, kebanyakan page memang tak payah 'Like' dah boleh tgk wall, unless kalo page yang jual2 barang lar, biasanya kena like dulu, huhuhu...

p/s: gua tak tau plak ajimoto digunakan dalam industri membancuh kopi...

Jarr said...

haaa tu la pasal gua tak savvy bab bab ni.perhaps Hanis can give me some tips..kah kah kah.

Izz, add la gua.Jgn la malu2..tududu.

hanie said...

ke...lu yg menyamar jd anjelina jolie??
wa moskel ni..
kahkahkah

Jarr said...

lu jgn bising bising bleh tak?kah kah kah
jolie obses ngan gua dulu ok.

farwalis said...

bila la hanis ni nak ajak aku dating?

farwalis said...

bila la hanis ni nak ajak aku dating?

Jarr said...

nanti aku cakap kat dia..nak?

adinda anna liyana said...

tak susah pun nk jd popular...

I lagi suka org tak knl..rimas la kalau org da stat nk amik tau semua benda psl kita..sket2 takpe lagi..ni dari A-Z, hmm..get a life la...

pernah gak jadi popular wpn xde dlm ranking google...setakat google?kicik punya hal la

sinaganaga said...

gua baru balik dari minum teh dengan PP ni - diskas pasal persiapan nak minum teh dengan Hanis Zalikha. :)

Jarr said...

persiapan nak minum teh ngan Hanis ye Jen?
pehh...jgn dilupa ke keh ni ye..ahahaha