Monday, February 16, 2009

Kan Aku Dah Cakap

Its not easy to be a man...kalau sekadar seorang lelaki yg bujang tanpa tanggungjawab okla...tapi sebagai seorang lelaki yg penuh dengan tanggungjawab camne plak?semua orang ade tanggungjawab kan?tak kira la dah kawen ke, bujang ke...semua ade tanggungjawab...tapi ramai yg tahu menjawab,tapi tanggung takmo...[apa saja la aku melebat nih...]tapikan lately, aku mcm rindu sangat ngan parents aku...dan kebelakangan ni jugak parents aku mcm kecewa ngan aku...aku minta maaf dari hujung rambut hingga hujung nyawa aku...aku takde niat langsung nak bercakap kasar, apatah lagi meninggi suara..aku takkan sekali - kali wat camtu...cuma kekadang bila aku stress teramat sgt ditambah dengan teguran kedua org tua, membuat aku terlepas ckp...dan mengecilkan hati mak bapak aku...aku takmo jadik anak derhaka...walaupun mak aku senantiasa memaafkan aku...setitis airmata ibu, tak tertanggung dosa aku...

aku rasa mcm nak berlari balik pastu sujud kaki kedua ibubapa aku...sedehnya rasa bila ibu kecewa dengan kita...rasa tak sempurna perjalanan hidup tanpa restu ibubapa...rasa mcm takkan berkat hidup aku selama - lamanya...

haaiiihhh.....bercelarunya.....

1 comment:

Hazwan said...

Sebagai seorang kawan,saya nasihatkan jangan sesekali mengecilkan hati ibubapa.Senangkanlah hati mereka sementara mereka masih ada.Awak tak tahu betapa peritnya saya meneruskan kehidupan tanpa keluarga dan terpaksa menumpang berteduh.
Klau saya boleh mohon sesuatu pada awak...
satu je saya minta....jangan sakiti hati mereka.Tu je...