Monday, September 19, 2011

Mengambil Lima (Take 5)

Sebenarnya dalam draft gua tu dah ade dua tiga series Cinta Penunu Bunsen.Cuma gua rasa belum patut gua publish je dulu.Ade benda yang perlu gua edit,banyak nak kena editnya.Bukan kecik kecik anak dia punya banyak.Nama watak yang gua gunapakai kebanyakkan manusia manusia realiti yang gua jumpa sepanjang hidup gua hinggalah ke hari ni.

Dan kebanyakkan kisah dan pengalaman adalah berdasarkan kisah betul.Konteks kisah betul disini lain benar dengan definisi kisah benar.Kisah betul di olah tanpa mengubah fakta cuma dihiasi dengan humor dan satira untuk menjadikan cerita itu hidup.Manakala kisah benar kadang kadang boleh jadi benar sebenar cerita dan kadang kadang penuh dengan nasi tambah.Ye,mungkin untuk melariskan cerita,itulah yang perlu dilakukan oleh penerbit kisah benar.Berbeda benar dengan kisah betul.

Jadi projek blook Cinta Penunu Bunsen ini sedang dalam pembikinan.Dan sebagai tambahan akan diselang selikan dengan Cerkas sebagai bahan iklan supaya cinta Achai terhadap Cikgu Syafika tampak tidak terlalu berat dan tidak terlalu menjurus kearah cerita karut yang serius.Biarkan logik bahasa bermain dengan perbendaharaan kata.Tak perlu puitis hingga depan mahupun lawak sembab sepanjang penceritaan.

Bukan kesempurnaan yang gua cari,cuma satu karya yang lahir dari tembolok gua yang kuat makan ini.Tidak mengharap akan dikenali cukup sekadar kalian berselera menatap karya gua yang mungkin menjengkelkan manusia lain.Akhir kata untuk mukadimah serta pembukaan pemgembaraan gua ke alam yang lebih virtual lagi keliru ni,gua cuma nak menulis dan berkongsi dengan lu semua akan apa yang pernah gua lalui dan bagaimana nanti muncul watak watak seperti Mat Gedut,Apen BmC,Nas Dugong,Linglung Terbang serta Deus Merah Kuning.

Penutup kata untuk take 5 yang pertama, kalau orang miss call tepon,jangan layan.Pesen suruh call balik ni memang gua menyampah.

2 comments:

Linglung said...

dah pandai update 2 kali sehari. tapi part Linglung Terbang tu gua agak musykil sikit. Harap-harap watak dia sebagai hero mengalahkan watak Achai, lalu merampas cikgu Syafika..

Jarr said...

Apa plak 2.3 bhai!!
Ciss..kau jgn meng expose jln cerita awal awal.ini sgt anti klimaks!