Friday, October 9, 2009

Alip Tendang Wau

Mengapa Alip mesti tendang Wau?
Tak marah ke Wau?Apa sebab Alip terjal sangat gi tendang Wau?
Tak ke bapak si Wau berbulu ngan Alip?

Dan bila melibatkan mak bapak..mestila bapak Alip ckp anak dia buat semua tu utk self defense.Masuk akal jugak kalau Alip ngadu gitu kat bapak dia...

Dan Wau mesti pertahankan diri dia jugak..atas sebab apa dia ditendang sebegitu?
Persoalannya skarang, Alip dan Wau ni sapa sebenarnya?
Dongeng melayu?Hikayat penglipurlara?Tun Sri Lanang?Atau watak rekaan John Grisham?
Mahupon Dan Brown?Apa apa je lah kan...bukannya kena mengena ngan aku..

Tapi yg menjadi isu disini...atas dasar apakah Alip menendang Wau?Tidakkah itu satu perlakuan biadap sesama manusia?Dimana nilai nilai murni yg dapat kita serapkan dari senario itu tadi?Atas dasar perikemanusiaan aku nak mendalami karakter Alip dan Wau...aku takmo satu hari anak aku menendang org tak memasal tanpa sebab.

At least musti ade alasan yg teguh,seteguh pawana.Pada kajian mendalam [sama dengan kedalaman Tasik Kenyir]aku,Alip lebih kepada seorang budak nakal yg sering membuli Wau.Walaubagaimanapun,Wau adakalanya melawan...tapi tak terdaya dek kerterjalan perangai Alip.Tapi Tuhan tu Maha Adil, satu hari mesti Alip akan mendapat pembalasan setimpal diatas perbuatan dia...kalau tak didonia,sudah pasti diakhirat kan.

Tu la sedikit sebanyak kajian aku ttg Alip tendang Wau....pasni aku reveal misteri disebalik kehilangan banyak kapal di Segitiga Bermuda plak ok?

Wassalam.

No comments: