Thursday, May 21, 2009

Drama Melayu

Drama melayu....hmmm...

Typical drama swasta...nak kata aku tak layan...

kekadang tu dah kalau Mem asyik masyuk mengikut citer drama Me"layu"

nak tak nak, aku lepek kan diri dan tgk..

and seperti bese aku dah bleh hagak jalan cerita dari mula.....

sinopsis:

Seorang lelaki yg agak ensem[pada pandangan org "buta",datang dari korge yg kaya raya.Semestinya company citer melayu mesti lah "Holdings" or construction.Bapak owner company, mak sebok berpersatuan...anak kaki clubbing...[selalu shooting kat dangdut mawar biru jln sultan ismail]bapak pakai mercedes...anak mesti pakai 3 series.

Hidup tak pernah pikir pasal belanja ke apa...ade duit jer manjang...company bapak mesti secure giler babeng terbang punyer.Bapak dah nak retire, pass to anak jantan sorang...lupa diri..enjoy sana sini...kenal sorang minah kampung...berkenan teross...tapi ego...tekel2 dapat...

dah janji nakn kawen bagai...balik kampung jumpa mak si pompuan...[Note:pompuan mesti dah takde ayah].Sampai kampung, mak pompuan mcm terperanjat, flashback kenangan 25 tahun lepas...beranak kasik anak kat orang..ingat tanda lahir kat mana2...sama dengan mamat nehh...

Otomatik, mak die halang perhubungan terlarang tuh tanpa memberitahu pada si anak yg jantan tu abg ko la mangkuk!yg laki anak org kaya ni tak tentu arah..kerja kemana[Note:company masih teguh even CEO meroyan pasal aweq].Suke2 ati cuti, tinggal syarikat...tenangkan hati kat pulau or kampung...pastu dapat tahu citer sebenar bile bapak die bukak citer[Note:Bapak die gi cari kat tempat peranginan yg die duduk tuh].Blame bapak dia...die insap...amik mak dia dan bela...semayang jemaah ramai2...[tanda insaf]

giler babih typicalllllllllllllllllllllllllllll.........

tapi kenapa org kite masih lagho ngan citer2 gini?

kenapa pembikin2 pelem maseh tahyul wat pelem2 gini?

kenapa mesti ade elemen fantasi yg tak masuk akal?dan kenapa senang banget nak baca flow citer tuh?

ckp banyak sangat kang org ckp aku cam bagus...dah mmg aku bagus...

ada aku kisah?

4 comments:

Kaki Gebang said...

Baik layan rancangan Bolos kan Abg Lir.... =|

AiYa said...

bodo ni. apa yg ko merepek ni setttttaaannn.

Jarr said...

erfi,

wehh...aku tak dapat carik link bolos tu la...camno nak register?

Nik,

aku tak merepek, ni kenyataan drama melayu zaman skang...buwekk kat mak najwa!

fizah tinggi said...

ala jawapannya sonang je..org melayu ni malas nak fikir..suka je citer yg ringan2...

aku paling nyampah part yg kaya2 ni..macam la realiti idop org melayu ni kaya benor!