Tuesday, May 26, 2009

Aku Tak Sempoerna

Adehhh...
Makin hari makin banyak konflik....
Nak cakap pon malas....apa nak jadik nih.....
Aku ade satu soklan...
Kenapa maknosia suka menyindir dan berkias?
kenapa tak direct jer?
kenapa mesti membincangkan perkara yg korang bleh teross sound tepat?
Lumrah maknosia, kalau tak suke or tak puas hati...
Kiasan akan jadik senjata utama...
Umpatan jadik santapan rohani...perkara remeh jadik siyes...
bila dah siyes, baru kuar semua pekung...
Jangan woo....itu adalah sangat tidak bagus untuk pembentukkan sahsiah diri...
lain org lain character....kalau anda rasa tidak boleh blah dengan itu orang...
abaikan dia...
sebab nanti benda itu akan jadik terbalik...terbalik camana?
ye...terbalik kena batang idong sendiri....seb baik kena batang idong sendiri...
kalau kena batang peliaq?tak ke ngilu....
ApaJARRdah nak wat gitu?
Kawan2....ingat pesan saya...kita tak selalu diatas...
sebab kekadang dibawah pon best...biar die diatas...[baca dengan niat positive]
Fitrah maknosia takkan pernah puas or hasad dengki takkan penah ilang dlm diri...
mereka-mereka yg kepala BANA ini senantiasa cuba meracun fikiran supaya maknosia saling membenci....bila dah membenci,timbul plak irihati..bile dah timbul irihati...
akan timbul plak perasaan nak mengkhianati...
kan ke berjaya syaitan itu memperdayakan kamu?
bertepuk tangan sambil agogo lah syaitan itu....
Jangan penuhkan darah kamu dengan aliran syaitan...
banyakkan selawat keatas Nabi junjungan kita Muhammad SAW...[kan aku dah start tarbiyah].
Sempoerna kah seseorang maknosia itu?
tak kan?jadi, adil kah seseorang maknosia itu diadili dengan ketidaksampoernaan dirinya?
mana pergi sifat pemaaf, menerima dan redha dengan apa yg berlaku?
perlu ke nak berlagak pandai dengan menjadikan seseorg yg nak dihentam itu sebagai subjek?
dan mendapat sokongan dari konco-konco yg sememangnya hampagas?
Sendiri pikir la ekk...korang semua dah besar dah pon...
Tundun semua dah tembam....koteyr semua dah panjang....so takde reason utk korang masih berpikiran kolot dan poyos.
Aku ni tak pandai nak bersyarah sangat...selalunya aku bersyarah dlm English[berlagak tak aku?]
dan aku tak harap sapa2 pon baca blog ngarut aku nehh...korang semua boleh dan pandai buat penilaian sendiri...apa yg aku cakap ni adalah general...tak kire lah general briged ke, general tentera darat ke..apa2 je lah...ramai org bijak pandai dikalangan kita,tapi bijak pandai tu berapa pandai dlm menguruskan jatidiri mereka sendiri...
kekurangan diri akan diletakkan atas kepala orang lain...dan mereka akan berasa puas gitu...sebab mereka merasakan kekurangan itu orang akan jadikan senjata pemusnah utk menghentam dorang balik...
kan dah kena?
dahla.....ckp banyak bukan org nak baca pon....nak gi digest emotion jap.

4 comments:

AiYa said...

kau ni dh kenapa hah settttttttttttttannnn. ahahhahaa

meroyan la beb slagi ada nafas. sob sob

Kaki Gebang said...

Royan jangan tak royan... =|

Kaki Gebang said...

Royan jangan tak royan... =|

Jarr said...

Nik,

meroyan antara salah satu cara utk meng'digest'kan emotion...hehe...

comel dowh najwa kepoh dlm bas....wahahahaa...

Erfi,

sampai dabel posting ko ye...seb baik bukan forum, kalau tak aku dah delete...warghkahwarghkahwarghkah