Thursday, September 27, 2012

Ibu, Aku Sayang Kamu

Dalam minda tiada lain cuma gambaran wajah ibu...
Dalam hati tiada rasa cuma hamparan rindu pada ibu...
Dibingkai mata hanya ada genangan tulus khas buat ibu...

Berat rasa menanggung dosa pada ibu...
Berat rasa nak teruskan hidup tanpa restu ibu...
Berat kaki melangkah tanpa doa ibu...
Berat ingin menelan tanpa pesan dari ibu...

Syurga tempatku andai Ibu berkati aku...
Rumah nerakaku andai airmata Ibu sedih padaku...
Pelukan ibu kekuatanku...
Ciuman ibu semangatku...

Kata-kata ibu keramat bagiku...
Tangisan kegembiraan Ibu lagu buatku...
Tuhan...beri aku kesempatan untuk ku berbakti pada Ibu..
Tuhan...beri aku kekuatan untuk menjaga Ibu...
Tuhan...sejahterakanlah Ibu...

Rumah pertamaku, rahim Ibuku...
Makanan pertamaku, dari Ibuku...
Mandian pertamaku, kudrat Ibuku...
Sayang pertamaku, dari mulutmu, Ibu...

Ibu, aku sayang kamu..........