Tuesday, March 22, 2011

Kerja Penglipulara

Ingat kerja sebagai penglipurlara ni senang ke?
Orang kerja engineer jer banyak masa boleh bercerita kat blog ni.Lagi lagi kalau engineer tu baru lepas tunang.Semangat dia tu lain macam.Macam budak baru perasan dia tumbuh ari ari.
Tapi jurujual buku hikayat ngan papan chess kaca mcm aku?Mesti takde masa kan?Paling kerap pon sebulan sekali.Dulu boleh la aku update sehari 2 kali.Masa tu kerja boss.Jaga kaunter tiket bas ekspress.Skang dah jadi salesman buku ngan papan chess kaca ni mana ada masa sgt bhai.Kehulu ke hilir,kedai makan,foodcourt,bangunan Perkeso,IJN,Bank Negara tu semua line aku cari rezeki buat jualan.

Takkan aku nak bwk laptop kulu kilir.Mana nak bawak buku mari mewarna,belajar mengira.Paling azab nak bawak papan chess kaca.Jatuh dah sah saha berderai.Kau nak ganti?Kerja dulu baru leisure..apa?ingat salesman tatau English ke?Baru sebut leisure dah nak berkerut dahi..Okeh,aku cuba la cerita dan update lebeh kerap lain kali.Byk benda nak cerita actually..kerja aku kan approach orang beli barang barang yg aku duk bawak ni kan?So mcm mcm orang la aku jumpa.Nak cerita mmg tak abis.

Baru baru ni adalah persatuan blogger sebulat suara nak pakai terms baru utk blogger yg update blog sebulan sekali.Dorang nak pakai kategori "Blogs that took Jarr to update"...kiranya Jarr tu merujuk kepada sebulan punya period.Dorang tak refer mana mana kalendar Gregorian atau Mayans.Ini dorang pakai ikut sedap mulut lahanat sendiri.Kahkahkah...gampang.

5 comments:

hanie said...

kahkahkah!! terus hapdet blog. so JARR la yu!


dgn ini wa isytihar..22/3 adalah hari JARR sedunia..kahkahkah..

Jarr said...

kan?soooooooo jarr!
okeh gua suka cadangan tarikh hari sedunia JArr...wakakaka..hamjad btol.

Linglung said...

entah kenapa gua tersinggung dengan pos ni. Celaka betul!

Jarr said...

jgn begitu saudara.read between the line :p

ini semua fatamorgana.hahah!

Sufi Sembrono said...

cian kau Jarr..
meyh aku beli chess kaca kau tuh meyh