Monday, February 7, 2011

Perihal Valentine's Day

Benda benda mcm ni kalau aku cakap nanti bijak pandai cakap aku mcm bagus.Bila tak cakap pulak aku rasa tanggungjawab aku sebagai seorang Muslim tak menepati piawaian.Ok bab piawai ni takde kena ngan Piagam Madinah.Kalau nak recall apa kandungan dalam Piagam Madinah, sila bukak Sirah Nabawiyyah balik.

Hari Memperingati Kekasih.Hari untuk siapa tu sebenarnya?Ada buat research sebelum huha huha celebrate dakyah yahudi laknatullah tu?Takde bukan?Jadi bila takde research or sedikit bahan bacaan pengenalan apa itu Hari Memperingati Kekasih, atas motif apa hari itu disambut?Bunga rose 3 kuntum lambang I Love U?Rose putih lambang kasih suci murni?Suci murni pastu end up kat bilik berbayar yg berhawa nafsu?Oh maksud aku,berhawa dingin.

Sidang Isnin yg dirahmati Allah SWT,sebagai seorang Muslim hidup kita berlandaskan Al-Quran dan Sunnah dan tidak sedikit pun berlandaskan propaganda mahupun doktrin doktrin yang digembar-gemburkan oleh penentang agama Allah.Masakan St.Paul itu sendiri dari golongan yahudi yg menyelinap masuk utk menyimpang ajaran asal Kristian.Dan siapakan St.Valentine?Kenapa tanggal 14hb Februari berpusu-pusu umat manusia berjalan berpimpingan tangan,kepala terlentok dibahu,ditangan memegang bunga tanda kasih sayang?

Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti prasangka belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Surah Al-An’am : 116)

Dan janglah kamu megikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggung jawabnya”. (Surah Al-Isra : 36)

Nauzubillah...aku mungkin bukan seorang Muslim yg sempurna amalnya..begitu juga kamu diluar sana.Dah terang lagi bersuluh ke?Atas dasar kesedaran, aku menyeru kita renung kembali kemana kesudahannya sambutan ini kalau tidak kearah kemungkaran.Takkan ada kebaikkan dalam sambutan hari yang penuh dengan tipu daya ni.

Benar, aku pon pernah datang dari golongan ini.Betapa takut bila mengetahui akan kebenaran dan betapa kita membelakangi Dia dan Rasul-Nya.

Demi Allah, takde sedikit sifat ujub dan riak dalam menyampaikan pesanan ini.Cuma ingat mengingati mengenangkan mengkeme mengkeme ni seme sedare seislam teman.

Akhir kalam, semua yg baik itu datang dari Maha Pencipta Allah SWT dan segala yg buruk tu datang dari Manchester United.Serius, Manchester United itu kan team setan.Dah la setan, Freemason plak tu..dah la Freemason,sokongan padu dari Illuminati pulak..ok ok dah jauh dah ni.

Tapi aku sekadar menyampaikan ok.Takde niat nak kondem..yg aku kondem tu kapir laknatullah.

wallahualam.

4 comments:

hanie said...

nih..wa harap 12 Rabiulawal ni takde la yg lupa pulak..
lu ingat tak hari apa? kl tak ingat..p terjun tiruk kat klcc!

hahahaha

Jarr said...

sapa lupa 12 rabiulawal mmg nak jadi biskut hangus....

Sufi Sembrono said...

setuju dengan Jar

Kaki Gebang said...

Kalo nak sambut cap go meh bole tak?